Mogočne notranje in zunanje sile našega planeta ves čas oblikujejo površje območja Triglavskega narodnega parka. Zadnji pomembni oblikovalci so bili ledeniki, ves čas pa apnenčaste gore skupaj s podzemljem oblikuje voda.
Gore so verjetno tisto življenjsko okolje, na katerega v Triglavskem narodnem parku najprej pomislimo. Res, gore niso le mogočne stene, skalovje, raznolike kraške oblike, v gorah najdemo tudi zanimiva živa bitja, prilagojena na življenje v ne preveč prijaznih razmerah.
V gore so že pred mnogimi stoletji začeli zahajati ljudje, tam so iskali rudo in primerno pašo za domače živali. Življenje v gorah lahko učenci spoznajo tudi s pomočjo naših delavnic.
Ledeniška bohinjska dolina in jezero
- Stara Fužina, Center TNP Bohinj in teren
- vse leto
- 3 - 4 šolske ure
- 6. do 9. razred

Cilji
- Učenci spoznajo notranje in zunanje sile, ki so oblikovale Alpe na območju Triglavskega narodnega parka ter posledice njihovega delovanja poskusijo prepoznati na terenu.
- Spoznajo nastanek doline, delovanje ledenikov, kamnine in geomorfološke značilnosti.
Navezuje se na predmet geografija in naravoslovje.
Potek aktivnosti
- V Centru TNP Bohinj predstavimo glavne naravne značilnosti TNP, nastanek Bohinjske doline, glavne dejavnike, ki oblikujejo površje na območju Triglavskega narodnega parka.
- Spoznajo kamnine območja in naredijo test s kislino za dokazovanje apnenca.
- Na terenu si učenci ogledajo sledi delovanja ledenika (oblika doline, jezero, balvani), vode (korita Mostnice), sledi spreminjanja gladine jezera skozi tisočletja.
- Spoznajo življenje ljudi nekoč in danes, stavbno kulturno dediščino, ostanke železarske dejavnosti v Stari Fužini.
Učni listi
Spoznajmo gore
- teren v TNP, Rudno polje - Viševnik ali drugje
- junij - september
- šolski dan
- 8. do 9. razred

Cilji
- Učenci spoznajo značilnosti gorskega sveta TNP (podnebje, razmere za življenje – temperature, veter, voda, kamnine in prst).
- Ponovijo nastanek Alp in katere sile jih oblikujejo.
- Spoznajo prilagoditve organizmov na gorske razmere.
- Spoznajo zavarovane in ogrožene vrste.
Vsebine se navezujejo na biologijo, geografijo, športno vzgojo.
Potek aktivnosti
- Aktivnost izvedemo na primernem območju v gorah TNP, npr. z Rudnega polja proti Viševniku.
- Učencem najprej razložimo, da so v Triglavskem narodnem parku, jim na kratko povemo osnovne podatke in kako se v narodnem parku obnaša.
- Na dveh mestih, na začetku poti v gozdu in na najvišji točki, se ustavimo in tam učenci opravijo svoje naloge
- Zabeležijo si:
- Temperaturo zraka,
- Katere vrste dreves so opazili na posameznih točkah.
- Katere rastline so opazili v podrasti na obeh točkah.
- Opišejo prilagoditve rastlin na razmere v gorah.
- V pomoč so jim učni listi s slikami rastlinskih vrst.
- Vodja delavnice jih opozori na sledi živali. Zapišejo si, katere živali so videli, slišali, ali pa so opazili njihove sledi.
Življenje ljudi v gorskem svetu
- Rudno polje - Uskovnica - Srednja vas
- maj - september
- šolski dan
- 9. razred

Cilji
- Učenci spoznajo vplive reliefa, podnebja, rastlinstva in voda na pogoje za življenje ljudi v TNP.
- Spoznajo prizadevanja in ukrepe za ohranjanje naravne in kulturne dediščine v TNP.
Vsebine se navezujejo na biologijo, geografijo, športno vzgojo.
Potek aktivnosti
- Učenci se pripeljejo do Rudnega polja. Pred pohodom razložimo, kaj je Triglavski narodni park in na kaj morajo paziti med hojo po narodnem parku.
- Na Rudnem polju učenci ugotavljajo, s katerimi dejavnostmi se tu ukvarjajo ljudje in kakšen vpliv imajo te dejavnosti na naravo.
- Sledi pohod do Uskovnice in ogled planine.
- Razložimo nastanek in pomen grbinastih travnikov.
- Učenci spoznajo značilno rastlinstvo na planinah.
- Izvejo, kako so ljudje nekoč pasli živino po planinah in kje v TNP jo pasejo še danes.
- Ugotavljanje vplivov človeka na Uskovnici in čemu sedaj služi planina.
- Nadaljevanje pohoda do Srednje vasi.
Življenje v gorskem svetu
- info središči TNP Bled in Bohinj ali v šoli
- vse leto
- 2 šolski uri
- 7. do 9. razred

Cilji
- Učenci spoznajo značilnosti gorskega sveta TNP (podnebje, razmere za življenje – temperature, veter, voda, kamnine in prst).
- Ponovijo nastanek Alp in katere sile jih oblikujejo.
- Spoznajo prilagoditve organizmov na gorske razmere.
- Spoznajo zavarovane in ogrožene vrste.
Vsebine se navezujejo na naravoslovje, biologijo, geografijo.
Potek aktivnosti
- Predavanje in ogled stalne razstave v Centru TNP Bohinj ali Triglavska roža na Bledu.
- Predstavitev nastanka Alp, značilnosti gora na območju TNP – kamnine, voda, temperatura, podnebje, rastlinski višinski pasovi.
- Učencem na primerih razložimo prilagoditve posameznih organizmov: lesnate rastline, zelišča, lišaji, nevretenčarji in vretenčarji.
- Spoznajo redke in ogrožene vrste, endemite.
- Učenci utrdijo znanje s pomočjo učnih listov.