- travniki v TNP: Stara Fužina - planina Vogar ali Voje, Pokljuka - Uskovnica, Zgornja Radovna, Vrata, Trenta
- maj- september
- šolski dan
- 8. in 9. razred
Cilji:
8.razred:
- Učenci spoznajo, kaj je življenjska pestrost in jo primerjajo na različnih travnikih.
- Ugotavljajo, kaj jo zmanjšuje.
- Ugotavljajo pozitivne in negativne posledice delovanja človeka.
- Razumejo, da meja med naravnimi in antropogenimi sistemi ni ostra. Spoznajo pomen varstva narave, ogroženih vrst in habitatov.
9. razred:
- Učenci spoznajo podnebje in rastlinstvo v alpskih pokrajinah, značilnosti pokrajine in pogoje za življenje ljudi v TNP.
- Spoznajo kaj je narodni park in kaj sonaravno gospodarjenje.
- Spoznajo planinsko pašništvo nekoč in danes.
- Seznanijo se z ekološkimi problemi in problemi varstva naravne in kulturne dediščine v TNP.
Navezuje se na predmete biologija, geografija, športna vzgoja.

Potek aktivnosti
Aktivnost poteka kot vodena tura s postanki za izobraževalne dejavnosti.
Razložimo kaj je narodni park, na kratko predstavimo TNP in pravila obnašanja v njem.
- Učenci primerjajo travnike v nižini s tistimi v gorah.
- Z ogledom različnih tipov travnikov ugotavljajo razlike med njimi: intenzivno izkoriščan - gnojeni in večkrat pokošeni travnik, ekstenzivni travnik, suhi travnik, pašnik.
- Razložimo jim, da večina travnikov obstaja zaradi delovanja človeka - košnje ali paše živine.
- Pomen travnikov za preživetje ljudi v TNP nekoč in danes.
- Sonaravno gospodarjenje.
- Razložimo pomen tradicionalnega kmetijstva za ohranjanje pokrajine.
- Spoznajo, da je živinoreja pomembna kmetijska panoga v alpskem svetu.
- Spoznajo grbinaste travnike in njihov pomen.
- Življenjska pestrost na različnih travnikih.
- Med potjo se ustavimo ob dveh različnih travnikih in učenci na vsakem ugotavljajo, koliko različnih vrst rastlin najdejo. Primerjajo rezultate in skupaj se pogovorimo o njihovih ugotovitvah.
- Ogled planine – posegi človeka, ohranjanje arhitekture, namembnost planine.
- Spoznajo, da je ob stajah značilno nitrofilno rastlinstvo.