Pocarjeva domačija

Pocarjeva domačija

Muzejsko urejena hiša je razglašena za kulturni spomenik državnega pomena in velja za eno najstarejših domačij v Triglavskem narodnem parku. S svojim videzom, bogato zbirko razstavljenih predmetov in zgodbo o Pocarjih obiskovalcu pričara sliko življenja v krajih pod Triglavom od daljnih stoletij do danes.
  • Zgornja Radovna
  • maj - september
  • 1 - 2  šolski uri, z delavnico 4 šolske ure
  • ogled domačije - 1. do 9. razred, srednja šola
  • delavnica otroci na kmetiji nekoč - 1. do 4.r.

Cena ogleda: 1,5 € na učenca, 2,5 € na dijaka

ogled in delavnico 2,5 € na učenca

                       

KONTAKT:

Mojca Pintar
 
Tel:  +386(0)4 5780 206
 
E-mail: mojca.pintar@tnp.si
 

 

Notranja oprema je v celoti avtentična. Stanovanjska stavba zajema vežo, 'hišo' z krušno pečjo, hišno kamro, črno kuhinjo, kamro za preužitkarje, klet in podstrešje. Gospodarsko poslopje sestavljajo hlevi, senik s kmečkim orodjem in prostor za prireditve ali občasne razstave. V kompleksu so ohranjeni še svinjak, drvarnica in vodnjak, ki skupaj s hišo in gospodarskim poslopjem predstavljajo zaključeno celoto.

V sklopu domačije delujejo tudi informacijska točka, razstavni in prireditveni prostor. 

Učenci na vodenem ogledu spoznajo življenje ljudi v alpski dolini nekoč. 

Seznanijo se s kulturno dediščino in pomenom njenega ohranjanja, saj nam pove, kako so si ljudje znali pomagati preživeti težke razmere brez pomoči sodobne tehnike in energije.

Dekorativni element

Cilji

  • Učenci spoznajo zapuščino naših prednikov, naravno in kulturno dediščino Zgornje Radovne in Pocarjeve domačije.
  • Učenci spoznajo staro kmečko hišo in druga poslopja, katere materiale so nekoč uporabljali.
  • Učenci spoznajo prehrano, šege in navade.
  • Učenci poznajo življenje in delo na podeželju nekoč, kakšno je bilo takrat otroštvo, opravila otrok in odraslih na kmetiji, stare otroške igre.
  • Učenci spoznajo grbinaste travnike, njihov nastanek in jih primerjajo z drugimi travniki.
  • Vsebine se navezujejo na spoznavanje okolja, v 2. in 3. razredu, družbo v 4. in 5. razredu, zgodovino in naravoslovje v 6. razredu. Aktivnosti so prilagojene starosti otrok.
Fotografija prikazuje starinsko jedilnico v svetli sobi s široko leseno mizo in dvema temnima lesenima klopema. Soba ima dva velika okna, ki sta vdelana v obokani zid. Stene so svetle barve, na njih pa visijo slike. Na okenski polici stoji nekaj manjših p

Potek aktivnosti

  • Z ogledom domačije in razlago, prilagojeno starosti otrok, se učenci vživijo v stare čase. Kaj bi delali, kaj bi se igrali, kje bi spali, kako bi hodili v šolo, če bi živeli pred sto leti?
  • Učenci se preizkusijo v starih otroških opravilih: trenje in mletje orehov, prebiranje fižola, šivanje, preja in pletenje, izdelava papirnatega golobčka, cvetja iz krep papirja ali izdelava preproste igrače.
  • Igramo se stare otroške igre (npr. koza klamf, hoja s hoduljami, lovljenje lisice in druge). 
  • Skupina se odpravi tudi do bližnjega grbinastega travnika, ker spozna njegov nastanek in nekatere značilne rastline.
Fotografija prikazuje skupino otrok, ki sedijo za dolgo leseno mizo na prostem. Na mizi so raztreseni rjavi in beli fižoli, ki jih otroci prebirajo. Otroci so obrnjeni proti mizi in se sklanjajo nad fižolom. V ozadju je trava in del lesene konstrukcije. S