Visoka greda je zakon!

Visoka greda je zakon!

Pridelava zelenjave mogoča že zelo zgodaj spomladi.

Vzgoja rastlin v visoki gredi ima precej prednosti. Organske snovi, ki so v spodnjih plasteh polnila visoke grede, med razkrajanjem oddajajo toploto, kar segreva zemljo. Tako lahko v gredi pridelujemo zelenjavo zgodaj spomladi in pozno jeseni.

Kako narediš visoko gredo sam?

PREDNOSTI

  • Vzgoja rastlin v visoki gredi ima precej prednosti. Organske snovi, ki so v spodnjih plasteh polnila visoke grede, med razkrajanjem oddajajo toploto, kar segreva zemljo. Tako lahko v gredi pridelujemo zelenjavo zgodaj spomladi in pozno jeseni.
  • Ker ves čas dodajamo zastirko, tla ostanejo prhka, spodnje plasti materiala pa se počasi spreminjajo v humus. Vanjo težko prodrejo tiste živali, ki jih imenujemo škodljivci, saj je v spodnjem delu zaščitena z zaščitno mrežo.
  • Visoke grede so v zadnjih letih postale pravi hit. S pridelovanjem zelenjave in zelišč v visokih gredah prihranimo prostor in pridelamo hrano tudi tam, kjer zemlja ni rodovitna. Odlične so za starejše in gibalno ovirane, ki se težko sklanjajo. Prednost visokih gred je tudi ta, da jih lahko postavimo kjerkoli!

 

SLABOSTI

  • Slabost visoke grede je večja občutljivost na sušo. Zemlja se hitreje posuši in tako jo moramo v poletni vročini bol pogosto zalivati. Lahko si pomagamo z zastirko, ki povečuje zadrževanje vode/izsuševanje. Poleg tega ni trajna, saj les sčasoma preperi. Življenjska doba visoke grede je približno pet let.
     

Cilji učnega načrta

Visoka greda je zakon!

Učne enote, ki so objavljene na portalu Triglavska zakladnica, je mogoče povezati z različnimi učnimi načrti. 

 

2. razred:

SPO:

  • učenci znajo dokazati, da rastline potrebujejo za življenje zlasti zrak, vodo z rudninskimi snovmi in svetlobo
  • učenci vedo, da se živali prehranjujejo z rastlinami, drugimi živalmi ali obojim
  • učenci razumejo, da rastline gojimo za hrano (polje in vrt) in da za pridelavo potrebujemo orodja in stroje
  • učenci znajo s poskusi ugotoviti, da mlade rastline lahko zrastejo iz semen, čebulic, gomoljev, potaknjencev
  • učenci spoznajo vrt kot življenjsko okolje

6. razred:

NAR:

  • učenci spoznajo lastnosti prsti in sestavine v prsti, ki so ključne rast in razvoj rastlin

7. razred:

NAR:

  • učenci spoznajo primere antropogenih ekosistemov (npr. njiva, sadovnjak, gojeni travnik, vinograd itd.) in proučujejo biotsko pestrost v bližnjih naravnih in antropogenih ekosistemih

 

Analiza, evalvacija in uskladitev vsebin Triglavske zakladnice s programi in učnimi načrti za osnovne šole je bila izvedena z zunanjim sodelavcem, dr. Iztokom Tomažičem, avtorjem številnih gradiv za osnovnošolske naravoslovne predmete in predavateljem didaktike na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani."

Vsebino je omogočil