Potrebščine: papir, voščenke, podloge za pisanje, pisala, lepilo,
Učence v gozdu razdelimo v manjše skupine. Vsako peljemo do druge vrste drevesa, ki jo bodo opisali in predstavili.
Zbrane podatke o vrsti narišejo, napišejo in prilepijo na večji list papirja.
Po 30 – 40 minutah vsaka skupina predstavi svojo vrsto. O vsaki povemo kaj zanimivega.
V gozdu si ogledamo tudi prerez debla in razložimo nastanek letnic. Ugotovimo starost drevesa.
Ob deževnem vremenu učenci izdelajo plakate v učilnici ali centru TNP.
Z učenci v tem starostnem obdobju izvajamo tudi delavnico Rastline v gozdu.
Potrebščine: lopatka, kadička, večja plastenka z vodo, menzura, kozarci ali druga prozorna posoda, plastenke brez dna
Na primernem kraju v gozdu učencem razložimo, kaj so talni horizonti: lahko pokažemo spodaj kamninsko osnovo (če se vidi), zdrobljene kamnine, B in A horizont s humusom. Ponovimo, kako nastane prst.
Primerjava propustnosti za vodo pri različnih prsteh
V plastenke, ki smo jim odstranili dno, naberemo vzorce različnih prsti (gozd lahko posebej iglasti in listnati gozd, travnik, njiva). Vsako postavimo na prazen kozarec in nalijemo vanjo 1 dcl vode. Ko voda neha pronicati skozi prst, izmerimo, koliko vode je pri vsakem vzorcu prišlo v kozarec.
Primerjava zračnosti različnih prsti
V kozarce naberemo prst v gozdu, na travniku, na njivi. Vsak kozarec mora biti do vrha napolnjen s prstjo. Izmerili bomo, koliko zračnega prostora je v posameznih tipih prsti. V merilno posodo nalijemo vodo in jo dolijemo v 1. kozarec. Izmerimo, koliko vode smo lahko dolili. Ponovimo še pri drugih vzorcih prsti. Ta del naloge lahko naredimo tudi v učilnici oz. v Centru TNP.
Za opisani nalogi je primernejše suho vreme, ko zemlja ni prepojena z vodo.
Na vsebine o prsti se navezuje delavnica Življenje na gozdnih tleh.
Potrebščine: lupe, določevalni ključ za lišaje, učni list
5. razred
Učenci spoznavajo osnovne tri skupine lišajev in jih poskusijo najti v gozdu. Ugotavljajo, na katerem drevesu je več lišajev. Razložimo, da so praviloma skorjasti lišaji najmanj in grmičasti najbolj občutljivi na onesnažen zrak.
7. razred
Učenci v gozdu poiščejo različne vrste lišajev, jih poskusijo določiti in ugotoviti kvaliteto zraka. Pomagajo si z določevalnimi ključi.
Razložimo zgradbo lišaja (učni listi in razlaga).
Navezuje se na predmet naravoslovje in tehnika.
Navezuje se na predmet naravoslovje in tehnika.
Navezuje se na predmet naravoslovje.